Between the mind and heart of designer Protey Temen there is a pendulum called thought. At every stroke it repeats that a graphical sign is not just a reflection of an idea, but the heart of a system. Symbolism or constructivism? Between art and graphics, the best thing is to lose yourself in interpretations of the spots and clippings that make up his abstract brand stories.

Born in 1984 and a Muscovite, since Protey Temen was a teenager he has been involved in design, starting with books on plants and magazines about animals. The geometries of molecular biology connect with his passion for urban signs, music and the chemistry of emotions.

City nights, the fluorescent aura of neon, the bright box lit by adverts. All of this is the crowded sea where Protey Temen fishes for his “abstract branding”, where the sign is the access code to new stories and his big posters bear witness to a new graphical system.

These converging concepts lead to an approach to work conditioned by the rules of design, but where the sign is more than a simple iconographic element. As in his posters, it becomes descriptive of an environment, a bearer of new meanings.

 

Между разумом и сердцем дизайнера Протея Темена качается маятник под названием мысль. С каждым ударом он повторяет, что графический знак это не просто отражение идеи, но само сердце системы. Символизм или конструктивизм? Между искусством и графикой лучше всего потеряться среди интерпретаций пятен и вырезок, из которых состоят его абстрактные брендовые истории.

Протей Темен родился в 1984 году в Москве, и еще будучи подростком был увлечен дизайном, начав с книг о растениях и журналов о животных. Геометрические формы из молекулярной биологии объединились с его страстью к городским знакам, музыке и химии эмоций. Ночи в городе, неоновые лампы, яркая коробка, освещенная рекламными огнями. Все это — выходящее из берегов море, в котором Протей Темен ловит свой «Абстрактный брендинг», где знак служит кодом доступа к новым историям, а его большие плакаты являются предвестниками новой графической системы.

Эти концепции сходятся в одной точке и ведут к появлению такого подхода к работе, который, с одной стороны, обусловлен правилами дизайна, но, с другой стороны, здесь знак — больше, чем простой иконографический элемент. Так же как и в плакатах, он становится описанием окружающей среды, носителем новых значений.

 

About

Lancia Trendvisions: Abstract Branding by Protey Temen
• Text by: Lancia Trendvisions
Dec 2010

Lancia TrendVisions is an international research laboratory where current trends and insights into the future of fashion, design and lifestyle are there to be discovered. Its key aim is to give visibility and a platform for a new generation of creators to anticipate new trends.

Explore